Houston History Research Center at Houston Public Library - 6 Matching Results

[Newspaper clipping of La Gaceta Mexicana cover page]

Description: Photograph of a La Gaceta Mexicana newspaper cover page from September 15, 1928. Text on clipping is: "La Gaceta Mexicana. Revista Ouincenal. Organo de la libreria Hispano Americano. Houston, Texas, Septiembre 15 de 1928, Num 14. Número Especial de Commemoración de la Independencia. 5c"
Date: September 15, 1928

[Coronation of Queen Ofelia of the Fiesta de la Raza]

Description: Newspaper clipping of the coronation of Queen Ophelia I on October 11, 1942, on the grounds of the Co-Cathedral of the Sacred Heart in Houston, Texas. The coronation was part of the Fiesta de la Raza.
Date: October 11, 1942

[Newspaper clipping about Dr. A. G. Gonzales]

Description: Photograph of a La Gaceta Mexicana newspaper clipping about Dr. A. G. Gonzales. The caption and text under the picture is: "Dr. A. G. Gonzáles El Dr. González es quizá el más joven de los médicos de nuestra raza aquí establecidos. Es originario de Guadalajara, Jalisco, y en la Escuela de Medicina de aquella capital hizo sus estudios y obtuyo el Titulo de..."
Date: unknown

[Newspaper clipping about Dr. Angel Leyva]

Description: Photograph of a La Gaceta Mexicana newspaper clipping about Dr. Angel Leyva. The caption and text under the picture is: "Dr. Angel Leyva. Es muy probable que sea el Dr. Angel Leyva el decano de los médicos mexicanos que hay en Houston. Hace poco menos de tres años que llegó a esta ciudad y comenzó a ejercer su profesión, creán-dos desde luego una clientela..."
Date: unknown

[Newspaper clipping about Dr. Luis F. Venzor]

Description: Photograph of a La Gaceta Mexicana newspaper clipping about Dr. Luis F. Venzor. The caption and text under the picture is: "Dr. Luis F. Venzor. La vida del Dr. Venzor puede citarse como ejemplo de firmenza y de tenacidad. De familia pobre en bienes de fortuna tuvo..."
Date: unknown

[Newspaper clipping about Frank Gibler]

Description: Photograph of a La Gaceta Mexicana newspaper clipping about Frank Gibler and children. The caption under the picture is "El Sr. Frank Gibler acompañado de su esposa e hijos."
Date: 192X