University of Texas at Arlington Library - 12 Matching Results

Abschied von der Alten Welt: Eine Abschieds-Predigt, gehalten zu Kölzow in Mecklenburg-Schwerin am XX. S. n. Tr. 1845
Fuchs' farewell sermon to his congregation in Germany, retiring from the ministry and leaving for Texas.
Freiheitskampf in Texas im Jahr 1836
Ehrenberg's account of his participation in the Goliad Massacre and the Texas Revolution.
Geographie, Naturgeschichte und Topographie von Texas
A German translation of William Kennedy's Texas history.
Karte des Staates Texas (aufgenommen in die Union 1846) nach der neuesten Eintheilung 1849
Map of Texas. Relief shown by hachures. Insets: Plan von Neu-Braunfels und Comalstadt -- Plan von Castroville. From the Virginia Garrett Cartographic Collections.
Karte von Texas entworfen nach den Vermessungen welche in den Acten der General-Land-Office der Republic Liegen bis zum Jahr 1839...
Map that accompanies the book Entstehungsgeschichte und Gegenwärtige Zustand.
Karte von Texas entworfen nach den Vermeßungen der General-Land-Office der Republic
Map from the book by Prince Carl von Solms-Braunfels, Texas. Geschildert in Beziehung auf seine Geographischen, Socialen and Übrigen Verhältnisse mit besonderer Rücksicht auf die Deutsche Colonisation. Ein Handbuch für Auswanderer nach Texas. The map is translated in German but notes rivers, mountains, etc.
Karte von Texas entworfen von den Vermeßungen der General-Land-Office der Republic bis zum Jahr 1839
Map accompanying a German translation of William Kennedy's Texas history.
[Manuscript Map and Deed, German Emigration Company to F. T. Arnold]
Manuscript Map and Deed, German Emigration Company to F. T. Arnold in Comal County. Signed by the Chief Surveyor, H. Wilke, Th. Herzing, and ?, a Trustee of the German Emigration Colony. Has Adelsverein stamp.
Map of the Northwestern Part of Texas Received from the General Land Office in 1845
Map of Texas from the book, Texas. Geschildert in Beziehung auf seine Geographischen, Socialen and Übrigen Verhältnisse mit besonderer Rücksicht auf die Deutsche Colonisation. Ein Handbuch für Auswanderer nach Texas...
Neueste Karte von Mexico
Map of the Southwest, including Texas and Mexico. Relief shown by hachures and spot heights. Upper left margin: Meyers - Handatlas. Upper right margin: No. 66. Prime meridians: Ferro and Paris. Includes key to location of Mexican states and Texas. From the Virginia Garrett Cartographic Collections.
Texas nach den besten Quellen
Map of Texas in the German language. Texas / nach den besten Quellen entw. u. gez. vom Hauptm. Radefeld ; Stich, Druck und Verlag des Bibliographischen Instituts zu Hildburghausen. Relief shown by hachures. Shows routes of exploring expeditions and lands apportioned to Indian tribes. Prime meridians: Greenwich, Paris, Ferro, and Washington. In upper left margin: Meyer's Handatlas. In upper right margin: No. 103. Appears in Meyer's Handatlas.
Die Vereinigten Staaten von Nord-Amerika, nach Erfolgtem Anschluss der Republik Texas; mit Besonderer Beziehung auf Deutsche Auswanderer
Book describing Texas and the United States for people interested in emigrating from Germany.