University of Texas at Arlington Library - 3 Matching Results

Carte des Antilles Françoises et des iles voisines.

Description: Map shows early eighteenth century coastal details, settlements, and physical features in the French Antilles and neighboring Lesser Antilles islands. Relief shown pictorially. Scale not given.
Date: 1717
Creator: L'Isle, Guillaume de, 1675-1726

Carte tres curieuse de la mer du sud, contenant des remarques nouvelles et tres utiles non seulement sur les ports et iles de cette mer: mais aussy sur les principaux pays de l'Amerique tant Septentrionale que Meridionale, avec les noms & la route des voyageurs par qui la decouverte en a ètè faite [Sheet 1].

Description: Map shows major settlements and coastal details for North and South America, western portions of Europe and Africa and eastern portions of Asia including New Guinea and a hint of "Nouvelle Hollande" [Australia]; sailing routes of explorers; street and structure details on insets. Includes portraits of explorers, illustrations of indigenous peoples, cultural practices, wildlife, flora, historical notes, and ecclesiastical plot ownerships in Havana and Veracruz. Insets: "Manege et Industrie des … more
Date: 1719
Creator: Chatelain, Henri Abraham

Carte tres curieuse de la mer du sud, contenant des remarques nouvelles et tres utiles non seulement sur les ports et iles de cette mer: mais aussy sur les principaux pays de l'Amerique tant Septentrionale que Meridionale, avec les noms & la route des voyageurs par qui la decouverte en a ètè faite [Sheet 2].

Date: 1719